In het ontwerpproces van logo en huisstijl is onderzocht hoe de kernwaarden herkenbaar (zichtbaar en voelbaar) gemaakt kunnen worden. Het nieuwe logo ademt de sfeer van een optreden, actief en levendig. Zang en muziek, de basisingrediënten van elk optreden, zijn verbeeld met noten en bogen. ‘Diva’ is handgeschreven en verwijst naar de persoonlijke aandacht die elke diva/divo geeft en het intense contact bij elk optreden. De frisse kleur groen is hetzelfde gebleven. Lentegroen is de kleur van energie, harmonie en geborgenheid, wat prima past bij Diva Dichtbij.
Diva Dichtbij
vanaf 2012 | Ontwerp en vormgeving van de huisstijl van Diva Dichtbij, een stichting die professionele zang-optredens verzorgt voor kwetsbare mensen. In 2012 ben ik gestart met de restyle van de huisstijl, waarin 'zingen van mens tot mens' centraal stond. Diva Dichtbij is in de loop der jaren sterk gegroeid en was in 2020 toe aan vernieuwing van logo en huisstijl. Passend bij de kernwaarden (menselijk, verbindend, professioneel, oprecht) en eigentijds.